2010-05-04

Aigert

Så har den äntligen blivit av, fjällturen. Sitter nu i Aigertstugan där jag ska övernatta. Hade först nån vansinnig plan att fortsätta 2 mil till nästa stuga, men skavsår under stortårna satte stopp för det, jo faktiskt. Om jag inte plågats av dem skulle jag nog fortsatt eftersom det är så pass bra väder, bara mellanlandat och fikat och sen fortsatt. Det går förresten alldeles utmärkt att gå fjälltur på LCHF diet, enda nackdelen är att maten väger ungefär lika mycket som resten av packningen. Hade ju tänkt att det här skulle bli en "ultralätt" tur, och har införskaffat diverse lättviktsutrustning enkomt för den här turen, och det var nog tur när man ser slutvikten...
Lite data:
Min vikt: 75,4 kg
Ryggsäckens vikt: 17,8 kg
Start från ammarnäs:12:50
Ankomst Aigertstugan: 15:00
Stigning: 380m
Sträcka: 8 km




Snart uppe på kalfjället. Kolla vädret!!





Här sover jag inatt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar