2010-04-16

Viktnedgång...?

Ja, då har man levt en vecka på kött och fett. Har ätit som en gris i veckan, bacon, ägg, grädde, kokosmjölk direkt ur burken (det är faktiskt ganska gott). Och idag var det invägning. Jag var rätt säker på att ha gått upp ytterligare 5-10 kg efter den här veckans frosseri på onyttigheter. Men: faktiskt en minskning med 2,1 kilo! Tror visserligen att det handlar mest om vatten, har ju tömt glykogenförrådet och med det ryker ju ett par liter vatten. Ändå anmärkningsvärt med tanke på allt äckel jag har satt i mig. På måndagen reagerade jag som vid en gammal hederlig fasta, dvs huvudvärk, lätt illamående, lite darrig och allmänt svag. Trots att jag vräkt i mig energi, men det var alltså blodsockret som var i botten. Dan efter var allt som vanligt igen, och jag går nu bara på ketoner. Hur som helst, ska ge det en vecka till innan jag fäller min dom. Har jag inte minskat ytterligare i vikt då återgår jag till det som jag vet funkar för mig. Ren och hederlig svält :-)

Och en sak till: Det är en och annan som rynkat på näsan åt att JAG ska BANTA! Jag är ju inte särskilt fet... Nej, men jag har försökt förklara att det inte handlar om att jag har blivit en tjockis utan att 'mota Olle i grind'. Det finns ingen anledning att jag ska släpa på 7-8 kg löst fett som jag inte hade för fem år sen, och gör jag det  är det snart 10, sen 15 osv och det är betydligt jobbigare att banta bort tiotals överflödskilon än att bara justera vikten lite, som det alltså nu gäller.
Så: Sådana kommentarer undanbedes tack. Jag är inte någon anorexiwannabe.


Success! Startvikten var 80,1 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar