2010-04-08

Påsklov

Så var det slut på påsken. Vi firade traditionsenligt med skoterutflykter på 30 år gamla skotrar. Ja, jag fick fart på Holgers gamla Elan som stått översnöad hela vintern. Blev minst sagt förvånad när den hostade till på första draget. Sen behövdes det förstås lite pulande innan det blev riktig fart på den, men nu går den som ett spjut. Maria drog iväg på den innan jag riktigt tyckte att den var tillförlitlig för några längre turer, men det gick bra frånsett soppatorsk, vilket hon förstås skyllde på mig. Andra dagen gick styrstången av långt ute i skogen, svetsades ihop på kvällen, så nu är den ok igen. Dessutom tror jag att jag kommer att få fart på våran Aktiv 290 nr 2 som vi köpte som reservdelsskoter, men i själva verket är det bara tändningen som krånglar.
En konstig sak med den här påsken är att vi inte får någon fisk. Har pimplat frenetiskt på olika sjöar utan så mycket som ett litet napp. Fattar ingenting. Men skam den som ger sig. Våren har just bara börjat...



Så här ser det ut när Maria kör Elan. Typisk röra, lägg märke till
glasögonfodralet från Dior..




Vi stötte på en älg som hade vissa problem med snön... Hade varit ett lätt byte för ngt rovdjur.



Zorro vägrade sitta i pulkan, sprang bredvid till tassarna blödde,
så till slut band vi fast honom i pulkan.



Vilopaus i vårsolen. För den som tror att det är slött att köra skoter (vilket jag själv trodde innan jag prövat) kan jag informera om att jag på bilden är dyngsur av svett, ffa pga ett antal fastkörningar.



Som sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar