2012-02-07

San Francisco

Tjabba! Låtsas som att det var igår jag skrev nåt här senast. Tänkte bara komplettera med lite resinfo. Är på kurs i San Francisco. Det här är en stad som är riktigt roligt att besöka. Man tycker att man liksom "känner igen sig", och det är nog en sann deja vú känsla, för alla har väl sett biljakter i amerikanska filmer där de kör i galna hastigheter utför backarna i SF, och det är precis här, där jag är nu som de där backarna finns. Jag var ju här för ett par år sedan, och avverkade de värsta turistfällorna, så i år ska jag mer "strosa" runt och titta lite på "vardags-san francisco". Sprang en runda runt centrala stan i går, idag tog jag en långpromenad på närmare tre timmar. Gick upp på Högsta punkten här på "Nob Hill" och sedan i princip rakt västerut mot grönområdet Presidio, och åter till hotellet via Japantown. Blev nästan en mil, det är lönnlångt att gå omkring här...


Jo, det är Golden Gate långt där i bakgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar